Tuesday, February 1, 2011

UITM melaka : part 1

hai korang2 semuaa..

alhamdullilah,akhirnya dapat juga gua sambung belajar..sekarang belajar kat melaka kampus bandaraya melaka..ambik course human resources * ambik kau,dari mobile tukar ke HR*

so, ini lah uitm kampus bandar melaka tu *yang belah kanan..

bangunan tu ada 16 tingkat,kelas dari tingkat 5 sampai tingkat 14..

first2 masuk jumpa kp,tanya aku dari course mana..dengar je aku dari mobile tech. dia da buat muke pelik da..aduyai,segan kot couse tak related ngan course dulu,tapi tak pe..pikir gak bukan kita sorang je yang pelik,kan,kann? ;P ,sebab aku dari ipts tak dapat la aku buat PC (pengecualian kredit) kena la start dari part 1 (sem 1),**ada kawan berlagak cakap aku rugi masa tak sambung course lama,sebab dia terus masuk part 3 terus (sem 3),pigi dah!**

subjek2 yang aku ambik sem ni :

*english

*business law = ni subjek yang paling haku blurrr sekali..aiyakk!!

*financial account *cik z!,tolonggg!

*it in business

*management

*ekonomi

*mandarin

*kesatria

LAPAN SUBJEK ok..*pengsan*,kelas agak pack juga lagi2 hari rabu,khamis ada kelas malam..kelas pukul 8.30 /10.30 pagi sampai petang pukul 6.30..

pagi2 of coz ramai yg memeriahkan lobi lif tunggu turn nak naik lif,tapi kitaorang biasa naik tangga daripada tunggu turn naik lif..setakat naik dari tingkat 1 sampai tingkat 8 tiap2 pagi itu sudah biasa,SUDAH BIASA?? *pengsan*,first2 kat sana masing2 sakit kaki,ye la naik turun tangga je keje nye..yang bangunan kiri tu bangunan syarikat air melaka berhad,uitm ada sewa 2 tingkat kat situ,so ada la kelas aku kat situ..

pemandangan dari tingkat 14 bangunan uitm,nampak laut kat hujung tu ;)

kat dalam kelas..

tapi kat dalam bangunan tu sejuk gilaaa..tingkat 7 ngan 8 paling sejuk,da la kelas banyak kat tingkat 7 ngan 8..selalu aku bawak 2 sweater,pakai kasut gi kelas..tapi kalau pakai baju kurung tak kan pakai conves,pakai la kasut yg flat tu :P

tapi peraturan pemakaian *ayat skema* kat yu hai ti hem mmg ketat,guard kt depan selalu pantau,hari isnin ngan jumaat kena pakai baju kurung,kalau pompuan tak boleh pakai baju lengan pendek..

hostel?..mula2 tengok bangunan tu ingatkan ada hostel sekali kat dalam tu..rupanya kat tmpat lain..budak degree lepasan diploma memang tak dpt hostel T_T *lagi best duduk luar*.. aku duduk kat rumah sewa kat taman cempaka *nanti aku cerita*..

hostel baru nak tambah lagi,yang ni dekat sikit..

auditorium

haaa,sem ni aku amek kesatriaa..oh no..x tahu?..kawad laa..kawad kat staduim hang tuah kat dopan tu jo,kek soborang jalan..haa..mula2 den pikir nak kawad kek mano,kek atas bangunan tu ko,omak ai ponin den..*ape aku merapik ni*..nasib dapat jurulatih yang baik,jurulatih bekas tentera TLDM

kat KL ada pavilion kat sini ada avilion hotel *asal bole nak cakap mcm tu*

ok lah,nanti ayun hupdate lagi..auntie ynn ngan auntie z,kita da hupdate :P ..xmo majok2 lagi ok!

//thanks baca & follow ayun :D

babai <3


10 comments:

  1. Haa..macam tu la update bg kawan2 x majok..ok..update lagi yew..biar kita tawu cerita kamu.. ^^

    ReplyDelete
  2. haha ayun belajar akaun ?? mesti nanti lagi power dari kite. ngeee ;p takpaa ayun fast learner. mesti cepat pickup. rinduuu ayun !!

    ReplyDelete
  3. comelnye HAHAHA mcm best je uitm dia AHAHHAA ;p xsbr nak tunggu yg part seterusnyaa. wahhhh dh jadi student HR dh, lepas ni boleh lahhh keje bhagian HR tapi buat design. phewiit ;p

    ReplyDelete
  4. anon : ehemm,macam kenal lah ayat ni :P , baik,nanti kita update,skang ngah x sehat :(

    ReplyDelete
  5. zana : huu..akaunn,bila blaja akaun terus ingat aunty z..tolongg..

    ReplyDelete
  6. liyanaa : aaa,keje hr tapi buat design..macam ne tu..ahaha..cik cepat la sambung belajar.. ;)

    ReplyDelete
  7. eica : hepp,jangan gelak2..belaja mandarin yang basic2 punyaa.. :)

    ReplyDelete
  8. hahaha...naty boley la ajar haqu... :)

    ReplyDelete
  9. Ayuna..update lagi tau..kn dh janji yg ayuna akn update blog 2 minggu sekali..jgn lupew update..sy fan no satu ayuna..hee ^^

    ReplyDelete